Заходи

Напередодні літніх канікул у КЗ «Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат”ЗОР відбулася відкрита виховна година на тему: «Тероризм загроза суспільству. Як себе поводити?»та «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами»для учнів 5,6 та 7-х класів, яку підготувала класний керівник 7-Б класу Аліфанова Ольга Геннадіївна .Мета заходу:продовжувати формувати в учнів ціннісне ставлення до особистого здоров’я та здоров’я оточуючих; надавати учням достовірну інформацію про вибухонебезпечні предмети, їх види; формувати в учнів навички безпечної поведінки під час виявлення вибухонебезпечних та незнайомих предметів і поведінки під час терористичних актів.

«Красива і багата земля України. Рясніє вона корисними копалинами, лісами, озерами та річками, садами та хлібами. Але земля нашої країни ще таїть неждану небезпеку. Багато років минуло з тих пір, як закінчилася Велика Вітчизняна війна, а земля все не перестає воювати.

На жаль, кожного року відбувається безліч пригод з дітьми та необачними дорослими, які намагаються гратися чи розбирати вибухонебезпечні предмети.

Боєприпаси знешкоджують спеціальні групи піротехніків. Міни, снаряди, бомби, гранати, стрілецьку зброю минулої війни можна випадково знайти під час мандрів, відпочинку в лісі чи в полі, на місцях зсувів ґрунтів і пагорбів, біля водойм, річок та озер. Необхідно усвідомити, що будь-який предмет, схожий на гранату, снаряд, міну або бомбу, на заіржавілий пістолет чи гвинтівку, чіпати не треба, а слід негайно обгородити це місце або залишити одного із старших учнів охороняти знайдену річ, повідомити про знахідку у міліцію.У такому разі трагедії не станеться»,-цими словами Ольга Геннадіївна розпочала виховну годину.

Дуже цікаву і корисну інформацію діти отримали від гостей заходу,якими були працівники  17 ДЕРЖАВНої ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНої ЧАСТИНи ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

керівник Малихін Микола Миколайович та Голоєнко Олег Володимирович.

Микола Миколайович  розповів про існуючі вибухонебезпечні предмети та ті,які були знайдено в нашому районі.

«Авіаційні бомби, снаряди, гранати, міни тощо – всі вони легко вибухають від удару, вібрації, вогню тощо. Зовні вони нагадують безформні куски металу, зіпсовані іржею, проте, як правило, вибухова речовина, що знаходиться всередині, може вибухнути і завдати великої шкоди»-розповів Микола Миколайович.

Голоєнко О.В. розповів дітям про небезпеку використання петард,якими так сильно люблять бавитись діти. Наголосив на тому, що при недотриманні техніки безпеки великі петарди можуть становити загрозу для здоров'я й життя людини.

Радіус дії вибуху найбільш потужних петард, долучених до вільного продажу, становить кілька сантиметрів, що призводить до важких пошкоджень кінцівок  при вибуху петарди в руках. Фугасну дію найбільш потужних петард спостерігають в радіусі близько метра від точки підриву — у цій зоні можлива контузія.

Петарди повинні застосовуватися особами, які досягли 16-18 років (залежно від потужності петард), а деякі петарди продаються зі спеціальними документами. Їх не можна утримувати палаючими в руках. При застосуванні необхідно віддалятися на безпечну відстань. Заборонено кидати петарди в людей, тварин і в автомобілі.

Також,на заході діти прослухали інформацію від шкільного психолога Пригоди Ганни Миколаївни,яка розповіла дітям про панічні атаки та дії при них.

Напевно, не існує більш відповідальної та важливої професії, ніж професія рятувальника! Нею оволодівають люди з великою силою волі, які незважаючи ні на що, готові захистити найбільшу цінність нашої держави –її громадян.

Висловлюємо велику подяку начальнику
17 ДЕРЖАВ
ної ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНої ЧАСТИНи ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ
ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

Малихіну Миколі Миколайовичу та Голоєнко Олегу Володимировичу

за співпрацю, цікаву та  захоплюючу лекцію,за плідну й самовіддану працю, високий професіоналізм, старанне виконання службових обов’язків, вагомий внесок у справу боротьби з вогняною стихією, захисту життя і здоров’я людей, майна від пожеж .


Не забувайте, що легковажне та необережне поводження з вибухонебезпечними предметами неодноразово призводило до загибелі або каліцтва як дітей, так і дорослих. 










Щороку, 9 листопада, Україна відзначає чудове свято – День української писемності та мови. Кожна епоха дарує людству нові винаходи і відкриття. Але найбільшим винаходом людства було письмо. Писемні знаки дали людям можливість зберегти істинне знання. Адже саме завдяки написаному слову люди збагнули світ і своє місце в ньому.
З нагоди цього свята  в  КЗ «Камянсько –Дніпровській загальноосвітній санаторній школі-інтернат» в 5-А класі вчителем  української мови Аліфановою Ольгою Геннадіївною було проведено урок на тему: «Без мови немає народу, як сонця без сяйва й тепла». Метою заходу було: виховувати любов до рідної мови та розуміння її краси і необхідності для нашого життя.
На уроці діти дізналися  про тяжку долю нашої співучої мови, шлях до здобуття державної, про історію писемності, почули щирі слова любові і вдячності до неї.
 Діти читали вірші,розповідали гуморески, співали частівки й переглянули цікаві відео-презентації «Любіть українську мову», «Десь по світу». Виходячи із поставленої мети, слід зазначити, що учні отримали багато нової та цікавої інформації у процесі виконання поставлених завдань, зуміли продемонструвати свої творчі здібності.
Пам’ятаймо, ми – українці, а наш найдорогоцінніший діамант – мова.
Мова, наша мова, мова кольорова,
В ній гроза травнева, тиша вечорова.
Мова наша, мова – літ минулих повість,
Вічною на мудрість, сива наша совість.
                                                              Ю. Рибчинський













Тема: Позакласний виховний захід до Дня народження Т.Г.Шевченка “Ми чуємо, тебе, Кобзарю, крізь століття”
Спрямування: для учнів 5 класу
Тема позакласного заходу: «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття».
Мета заходу:
– розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка;
– формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів;
– розвивати творчі здібності, спонукати до власної творчості;
– виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями;
– виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка
Обладнання: вишивані рушники, стіннівки, портрет Т.Г.Шевченка, мультимедійні презентації, музичне оформлення, відеоролики
Звучить пісня Т.Петриненко «Україна»
ХІД ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ
Хай палає свічка……Хай палає……..
Поєднає нас вона в цей час.
Друзів голоси нехай лунають,
Пісня й слово хай чарують вас.
(Запалюю свічку)
Ведучий Доброго дня всім гостям! Ми раді вітати вас на уроці, приуроченому видатному українському  поетові– Тарасу Григоровичу Шевченко!
Читець1
Луна мелодія врочиста,
І прямо в серце б’ють слова,
Що ще і слава є, і воля,
І доля нас не підвела.
Читець2
Хвалебна пісня – гімн держави
У дні торжеств завжди звучить,
Рука злегка тремтить на серці,
А в грудях полум’ям горить.
Найкраще слово «Україна» –
Народу нашого земля,
І кожен з Заходу до Сходу
Свій край ділами прославля.
Читець3
Співаєм гімн і кожен знає:
Ця пісня – символ твій і мій,
А в нім є гордість за державу
І за народ найкращий мій.
Читець4
Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
Читець5
У росяні вінки заплетені суцвіття
До ніг тобі, титане, кладемо,
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
Тебе своїм сучасником звемо.
Ведучий1. Минають роки і сторіччя, відходять у небуття покоління людей, змінюються їхні звичаї, вірування та погляди, а великі надбання мистецтва надовго переживають своїх творців.
Ведучий 2До таких скарбів світового значення належать і творіння великого генія українського народу Тараса Григоровича Шевченка.
Ведучий1. Для кожного покоління він є чимось особливим, як сила, як мудрість, як поезія, як дух, який в усі часи витав над нами. З цим іменем сьогодні на всій планеті ідентифікується Україна та українці.
Ведучий 2. Шевченко належить до найулюбленіших поетів світу – від Біловежі до Гімалаїв, від Сицилії до Японії.
Ведучий 1Пізнавати Шевченка – це працювати до сьомого поту й наближатися до торжества добра над злом, очистися духовно й морально.
Ведучий 2Шевченкове свято – то кришталево чисте свічадо. 205 років  минуло від того дня, коли українка-кріпачка подарувала світові генія. Тож давайте згадаємо основні віхи його життя.
Прошу звернути увагу на екран.
Перегляд відеофільму про життєвий шлях Тараса Шевченка.
Ведучий 1.
Не поет — бо це ж до болю мало,
Не трибун — бо це лиш рупор мас,
І вже менш за все — «Кобзар Тарас»
Він, ким зайнялось і запалало.
Ведучий . Так, саме Тарас Шевченко перший в історії нашого народу після трагічних часів великої руїни, збудив українську історичну думку, огорнувши її шляхетністю, палкою любов’ю до України.
 Великою і святою була любов Шевченка до України. Його непохитна віра і надія в її духовне, національне й соціальне відродження, його візія про майбуття землі нашої були такі сильні і глибокі, що їх не зламали ані терор, ані заслання та поневіряння.
Учень 1.
Він був, як полум’я. Його рядки –
Дзвінкі і небезпечні, наче криця,
Переживуть і жито, і пшеницю,
І хліб, і сіль, і війни, і віки.
Учень 2.
Він був як полум’я. Свої слова –
Легкі, як небо, сині, наче квіти,
Що ними тільки правду говорити, –
Він в наші душі прагнув перелити.
Ведучий 2. Так, дійсно, Тараса Шевченка без заперечення можна назвати вартовим народної пам’яті. Традицію патріотичного ставлення до пам’яті національної історії ми ведемо саме від Тараса.
Ведучий 1. Поет бачив у кріпацтві не тільки соціальну неволю, а й національну, у втраті історичної пам’яті бачив причину єдину – втрату національної ідеї. Євген Маланюк писав: «В історичній галереї видатних українців, коли шукаємо в ній повноти і довершеності «української людини», надто рідко знайдемо таку повну і довершену національну особистість, як Шевченко”.
Ведучий 2Слова «апостол» і «пророк» стосовно Шевченка позбавлені будь-якої умовності – він справді є і АПОСТОЛОМ і ПРОРОКОМ української нації у біблійному розумінні цих слів. І з’явився як посланець Божий у період найбільшого занепаду національного життя. Коли нація не змогла на той час висунути воїна-організатора силового захисту, вона потребувала для свого порятунку відродження Духу. І з’явився Шевченко, слово якого було наділене величезною енергетичною силою, здатною відродити Дух нації.
Ведучий 1.
Важким докором лягають на душу Тарасові слова, якими він гнівно картав тих, хто був позбавлений національної пам’яті та політичного самоусвідомлення.
Ведучий 2Як неможливе без повітря фізичне існування людини, так само немислиме без сонця правди й волі буття її духу. Така одна з найзаповітніших істин, сповідуваних Шевченком. Правда і воля для нього – добро найкращеє в світі! Боротьбі проти їхніх антиподів присвятив поет усе своє життя: “Кругом неправда і неволя, народ замучений мовчить,” – з болем і гнівом сповіщав він, але майже водночас із щирою вірою пророчив: “Стане правда, стане воля!”

Але лишилися його заповіти-мрії тобі, нам, українському народові.
Звучить пісня «Заповіт» на слова Т.Г.Шевченка.в виконанні Богдана Ступки

Ведучий
2 Кобзар» став найзнаменитішою книгою Шевченка. Тільки за його життя він перевидавався 4 рази. А в радянський час загальний тираж «Кобзаря» перевалив за 8 мільйонів. Вірші з цієї збірки перекладені більш ніж на 100 мов світу. У місті Черкаси у 1989 році відкрився єдиний у світі музей, присвячений одній книзі. І цією книгою став «Кобзар». Тарас Шевченко є справді одним з класиків світової літератури. Його гуманізм, геніальні народі образи роблять його зрозумілим і близьким для людей різних націй, хоча він є поетом України.
Ведучий1. Образ Шевченкового поетичного генія не може бути переоцінений. «Вражаюча музика його української поезії», як писала Войнич, досягла найвищого рівня ліричної поезії, яку могла би створити людина. Саме тому сотні спроб перекладу Шевченка були зроблені практично на всі основні мови світу. Англійська мова, якою зараз говорять і яку розуміють на всіх континентах представила Шевченка для світової читацької громади найбільше.
Ведучий 2В американську, канадську і англійську літературу творчість Т.Г.Шевченка входить паралельно. Дотепер над донесенням Шевченкового слова до англомовного читача працювало понад 80 перекладачів. Майже всі поезії Шевченка відтворено англійською мовою. Багато з них мають по декілька інтерпретацій. Зокрема, «Садок вишневий коло хати» – одинадцять, а «Заповіт» – двадцять.
«Садок вишневий коло хати» мультик із пластиліну
Учень:
На пам’ять Шевченку
Ти до болю любив Україну,
Степ широкий, могутній Дніпро.
Свою хату, де ти народився,
Де страждав, і дитинство пройшло.
Прагнув ти, щоб і щастя, і воля,
Україну колись-то знайшли.
Щоб народу жебрацькая доля,
Залишила його назавжди.
Спасибі, Батьку, за слова твої безцінні…
Ти всіх учив боротись проти зла.
І «Заповіт» і «Сон» – вони дорогоцінні,
Бо в них твій заклик – прагнути добра !..
Читець 1.
Гей, у нашім краї,
Де степи і гори,
Серце Кобзареве
Із людьми говорить.
Читець 2.
Пісня соколина
Гордо лине в маси,
В рідній Україні
Славимо Тараса.
Читець 1.
Ти кликав нас насильство вбити,
Ллючи ворожу злую кров,
І навіть душу погубити
За Україну був готов.
Читець 2.
Давно стежки позаростали,
Де ти малим ягнята пас,
І бур´янів отих не стало,
В яких сльозами обмивавсь.
Читець 1.
Чуєш нас, Тарасе,
Ми — твої онуки,
За твоїм наказом
Волю взяли в руки.
Читець 2.
Ми під небом синім
Всі поета славим.
Працею вшануєм,
Піснею прикрасим.
Читець 1.
Ми чуємо тебе, Кобзарю,
Крізь століття,
І голос твій нам душі окриля.
Встає в новій красі, забувши лихоліття,
Твоя, Тарасе, звільнена земля.
Читець 2.
Ти з нами скрізь, як ми з тобою.
Тебе ми славим знов і знов.
Ти в боротьбі з насильства тьмою
Безсмертям смерть переборов.
Читець 1.
І доки сонце світить в небі,
Земля вершить безкрайній путь,
Шляхи й стежки людські до тебе,
Тарасе наш, не заростуть.
Виконується пісня на слова  Т.Шевченка «Зацвіла в долині червона калина»

Ведучий 3. Ім’я Тараса Шевченка ми чуємо постійно з дитинства. Тому для деяких з нас він дещо втратив риси живої людини, ставши символом.
Ведучий 4. Але протягом останніх двох років ставлення українців до Тараса Шевченка та його поезій змінилися докорінно. На тлі історичних подій майже всі його твори, і поетичні і малярські ожили в новому перепрочитанні.
Ведучий 3. Саме у Шевченка ми сьогодні шукаємо підтримки, натхнення, сили духу. За цей час Кобзар став близьким і рідним. Про це свідчить те, що образ поета тепер можна побачити не тільки на портретах в музеях та навчальних закладах, але й на вулиці.
Ведучий 4. Так, наш улюблений поет став одним із головних героїв вуличної культури. Його образ можна зустріти на стінах будинків, парканах та, навіть, автомобілях. І це не дивно. Адже саме вулична культура, графіті, які з’являються повсякчас, найкраще передають настрої суспільства.
Ведучий 3. Графіті з зображенням Великого Кобзаря можна побачити в Києві, Харкові, Львові, Одесі, Кременчуці та на вулицях інших міст України. Прошу звернути увагу на екран.
Перегляд відеоролика «Граффіті з зображенням Кобзаря»
Виконується романс «Зоре моя вечірняя» на слова Т.Г.Шевченка.
Ведучий 1.
Такі поети не вмирають,
Їх пам’ятатимуть віки
Прийде забрати з каземату
Вкраїна серцю дорога,
Садок вишневий коло хати
І схилить гілку до чола.
Загоїть рани, сльози витре,
Загляне в душу аж до дна…
Ведучий 2. Шевченкова поезія давно стала найважливішим і нетлінним складником духовного єства українського народу. Шевченко – це не тільки те, що вивчають, а й те чим живуть. У чому черпають сили і надії. У глибини майбутнього слав Шевченко свої непохитні заповіти синам рідної землі, і серед цих заповітів перший і останній:
Свою Україну любіть,
Любіть її… Во время люте,
В остатню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.
Ведучий 1. Хай же й сьогодні, і в наступні роки розбудови української держави обпікає промерзлі наші душі огнем словесним Шевченко, хай воскресає він, пророк народу нашого, повсякчасно у наших благородних помислах і державних ділах.
Ведучий 2. І на оновленій землі, над ланами, широкими полями, вільними містами і селами як весняні води могутнього Дніпра лине вічно жива в народі слава великого Кобзаря.
Перегляд відеоролика «Тополя» у виконанні сучасного гурту
Ведучий 1.
А ви гартуйте ваші голоси!
Не пустослів’ям, пишним і барвистим,
Не скаргами, не белькотом надій,
Не переспівом на місці,
А заспівом в дорозі нелегкій.
Ведучий 2.
Бо пам’ятайте, що на цій планеті,
Відколи сотворив її пан Бог
Ще не було епохи для поетів,
Але були поети для епох.
Перегляд фінальної презентації.
.Невідомі сторінки життя.





Районний семінар
Година спілкування у  5 класі

«Збережи своє здоровя і життя»


Тема. Правила поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Мета. Актуалізувати знання про надзвичайні ситуації, їх класифікацію та
         наслідки. Навчати дітей діяти у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.
         Виховувати навички правильної поведінки, вміння уникати паніки, метушні
         в екстремальних ситуаціях. Ознайомити з існуючими засобами захисту
         органів дихання.
Обладнання: ілюстрації по темі, протигаз чи распіратор, ватно-марлеві пов’язки,
         індивідуальні картки-тести; вогонь, малюнки праски, телевізора, комп’ютера,
         чайника, обігрівача, плити для інсценівки.

Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Доброго дня дітки
Ведучий 1:Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє: довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отож, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності.
Ведучий2:Ми знаємо, що людина - вінець природи, проте й вона підвладна всім небезпекам навколишнього світу та тим, які створила для себе сама: зброя, хімічні споруди, транспорт тощо. Саме в сучасних умовах особливого значення набуває проблема особистої безпеки , тому що через незахищеність перед природнім, техногенним і соціальним оточенням потенційні загрози легко стають реальністю.
Ведучий1:Життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як правильно себе вести, щоб уникнути лиха або уникнути з найменшою шкодою для свого здоров’я  та здоров’я інших. Треба знати порядок дій, правил при надзвичайних ситуаціях.

Презентація
-         Ведучий2:У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це стихійні лиха, аварії, теракти. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями , або – катастрофами, якщо гине дуже багато людей. Поміркуємо, чому саме це трапляється?


Стихійні лиха
Створює сама природа:
землетруси
 повені
 цунамі
 буревії
 зливи
 поповзні
засуха

Аварії
Створюються не навмисно
руками людей:
на дамбах
на станціях
на заводах
на фабриках
на транспорті: літаки, потяги, автомобілі,
кораблі, ракети

Теракти
Злочинні навмисні дії людей:
підпали-пожежі
вибухи
взяття у заручникі






Ведучий1:Спеціальні служби у складі людей та техніки надають допомогу постраждалим.
Про стихійні лиха та аварії попереджають по радіо та телебаченню: «Увага! Хімічна тривога!», «Радіаційна небезпека!». Про повені, землетруси, можливе цунамі попереджають заздалегідь. В таких випадках можливі евакуації з тим, щоб уникнути трагедії.
А які небезпеки чатують на нас в нашому регіоні?
Повені в західній Україні.
У розпал робочого дня 11 березня 2011р. в Японії сталася найпотужніша в історії країни серія підземних поштовхів—землетрус, найсильніший з яких сягнув магнітуди у 8,9балів. Зруйновані лінії електромереж, телевежа, будинки, дороги, телефонні лінії перевантажені, не скрізь є Інтернет, перебої з роботою транспорту. Тисячі людей загинуло, тисячі отримали поранення, тисячі людей залишились без домівок, змушені ночувати на вулицях без опалення, не вистачає їжі, води, медикаментів. Рятувальники дістали тіла загиблих з-під завалів.  
Послідовність дій при повенях:
- Якщо ти знаходишся на першому поверсі, піднімись вище, на горище, дах.
- Якщо ти знаходишся в лісі, знайди підвищене місце, вилізь на дерево.
- Коли потрапив у воду, використовуй дошки, колоди, пливи за течією до незатопленої ділянки.
Ведучий2:Ще одне стихійне лихо це-землетрус.
Після серії землетрусів одна за одною виходять з ладуАЕС Японії: "Фукусіма-1" та "Фукусіма-2".Там сталися вибухи. Була оголошена евакуація жителів у радіусі 20 кілометрів. Рівень радіації перевищено у 110 разів.

Послідовність дій при землетрусі:
-         Негайно залишити будинок.
-         З багатоповерхового будинку виходити сходами, не користуватися ліфтом.
-         На вулиці швидко відійти від будинку на відстань, рівну його висоті, у напрямі скверу, спортивного майданчику.
-         Бути особливо організованим, громадські приміщення залишати за планом евакуації, без метушні та паніки.
Нажаль ця біда не оминула і нас.Тому,пропоную Вам  згадати про цю подію.

26 квітня 1986 року аварія сталася і на Чорнобильській АЕС. Головну загрозу становить розповсюдження радіації, речовини, яку не можна побачити чи відчути, але яка викликає променеву хворобу та смерть. Радіація має довготривалий шкідливий вплив на всю природу та викликає мутації. Чорнобиль оголошено «Зоною відчудження».
          Аварії на заводах можуть призвести до викидів у повітря хімічних чи газових речовин, які можуть уразити органи дихання та шкіри.
Відео
- Що це таке, нам розкажуть учні з довідкового бюро.

Учень: Радіація – маленькі невидимі частинки, які пересуваються у просторі і ніщо їх не може зупинити: вони проходять крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я людей.
        
Учень:Ці невидимі радіонукліди забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, міста і села. Величезну територію було обгороджено колючим дротом, а людей переселено в інші місця.
Багато сучасних митців з усього світу приділяють велику увагу цій трагедії.Одним з таких є український композитор Євген Хмара.Пропонуємо вашій увазі відеоролик.
                         Учень: За днями дні, мина повільно рік.
За днями дні – і другого немає,
Нехай же лихо наше проминає
І в світі не повториться вовік.
Хай стане мир міцнішим у стократ,
Хай над землею чисте небо буде;
Чорнобиль – попередження, набат,
Його уроків людство не забуде.

Послідовність дій при хімічній атаці чи радіаційній небезпеці:
     -  Щоб не вдихати шкідливих речовин, закрити рот і ніс рушником, шарфом, марлею.   Приклад з дитиною
Слайд
-         Існують спеціальні засоби захисту: ватно-марлеві пов’язки, які повинні добре закривати ніс та рот, распіратори, протигази. (Демонстрація протигазу.) Слайд
Гра з протигазом
-         Зачинати щільно двері, вікна, вентиляційні люки, вхідні двері занавісити ковдрою, вимкнути кондеціонер .
-         Робити вологе прибирання.
-         Прати та змінювати верхній одяг, або мати спецодяг.
А зараз пропонуємо Вам прослухати пісню «Чорнобильська біда»
Пісня
Ведучий1: В наш час поширеними стали злочинні дії людей, які завдають великої шкоди –  теракти. Їх організовують у місцях масового скупчення людей: ринки, супермаркети, школи, метро, площі. Це можуть бути вибухи, пожежі. Вони призводять до неорганізованості та паніки.
Відгадайте загадки:
·         З вогнем боротися ми повинні -
Ми сміливі працівники,
З водою ми напарники.
Ми дуже людям всім потрібні
Так хто ж ми?
Діти: Пожежники.
·         Шипить і злиться,
Води боїться,
З мовою, а не гавкає,
Без зубів, а кусає.
Діти: Вогонь.
·         Без рук, без ніг,
До неба повзе.
Діти: Дим.
·         Поряд з двірником крокую,
Розгрібають сніг кругом,
І пожежним допомагаю
Засипати вогонь піском.
Діти: Лопата.
Дітки,пропоную вам трохи відпочити. Фізхвилинка
На галявині вогнище
Полумя стелиться низько-низько (присідають)
Далі багаття розгортається(піднімаються)
І полумя коливається (показують руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички(нахил)
Полили,загребли
І з галявини пішли.
Дії при пожежі:
-         Якщо полум’я невелике, можеш гасити його піском, землею, одягом.
-         Вибігайте з приміщення, де хазяйнує вогонь, за руку виводьте малюків. Якщо у приміщенні з’явилося багато диму, пробирайся до виходу поповзом.
     Головне, не ховайтесь під ліжком, у шафі, не панікуйте.
-         Якщо пожежа застала тебе в лісі, виходь із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом.
-         Щільно закрийте за собою двері. Не можна відкривати вікно, доки вогонь у кімнаті не згас — свіже повітря підживить його і полум'я спалахне з новою силою.
-         Кличте на допомогу дорослих, викликайте пожежну команду за номером 101.
Причини виникнення пожеж:
-         Недбале поводження з сірниками, запальничками, ігри з ними.
-         Просушування одягу над відкритим вогнем, газовою плитою, на каміні.
-         Відкриті дверцята пічки, з яких може випасти жаринка.
-         Запалені свічки на новорічній красуні-ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди.
-         Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.
-         Залишені без нагляду працюючі електроприлади.
-         Дорослі, які дозволяють собі палити в ліжку.
Гра-діалог «Викликаємо пожежників»
  - У нас пожежа. Адреса: вулиця, дім, квартира, поверх. 
Наявність людей в квартирі.

Ведучий2: Часто пожежа трапляється від вибуху накопиченого природного газу на кухні при незакритих чи залитих камфорках, пошкодженні вентеля.

                                   Послідовність дій при витіку газу:
- Якщо хтось із дорослих удома, негайно скажи їм про це.
- Почувши запах газу, негайно відчини вікно та провітри кімнату.
- Перекрий витік газу.
- Не можна запалювати сірники чи вмикати світло, електроприлади.
- При аварії викликати службу газу 104.
     8. Пожежа може виникнути при неправильному поводженню з вогнем.
         - Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга на ворога?
Учень:
Якщо підете в гості з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про газ та струм не забувайте:
Ретельно все перевіряйте
І прилади всі вимикайте.

Вправа:Мозковий штурм
А  тепер пограємо та пригадаємо.Я зачитую вислови із мультфільмів,а ви повинні відгадат на який номер необхідно зателефонувати

А поруч бегемотики, схватились за животики,
У них, у бегемотиків, животики болять. (103)
Я кровожерливий, я страшений
Я злий разбійник Бармалій
И мені не треба, ні мармеладу, ні шоколаду
А тільки маленьких- маленьких дітей( 102)
Тілі бом, тілі бом
Загорівся Кицькин дім…. (101)
Що сталось, на вокзалі
Плаче хлопчик-років п’яти
Загубив він  маму в залі
Як тепер її знайти? ( 102)
Гра
Командам пропонуються завдання в конвертах,про виконання дій питання про порядок дій людини, яка опинилас у  внебезпечній ситуації .Команди повинні обрати правильні дії.
Закріплення вивченого.
Пропоную за допомогою лічилки закріпити здобуті знання..
Не вмикай на кухні газ – РАЗ,(малюємо носом цифру один)
Не клади в запіч дрова – ДВА, (тупаємо ногами)
В лісі сірників не три – ТРИ,(тремо долоні)
Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,(плескаємо в долоні)
Не лягай при свічці спати П’ЯТЬ,(ручки під голову)
Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,(топаємо ніжками)
Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,(хлопаємо по колу в долоні)
У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ,
Сірником не забавляйтеся, знічев’я – ДЕВ’ЯТЬ,(показуємо пальцем ні-ні)
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.(всі разом пальцем)
Підсумок уроку.
Ведучий1:Сьогодні ви побачили - як важливо додержуватися основних правил безпеки життєдіяльності. Я хочу побажати всім щоб ніяких надзвичайних ситуацій не трапилося у нашому житті.
Ведучий2:Пам’ятайте, що ваше життя і здоров’я є найважливішим для нас. Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!

Учень:
Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Собі і іншим не бажайте зла.
І в темряві ніколи не блукайте,
А з друзями старайтеся іти.
І людну вулицю чи стежку обирайте,
Своє життя й здоров’я бережіть!

Дякуємо за увагу!



Аліфанова Ольга Геннадіївна провела в 5-а класі відкритий урок літератури рідного краю  на тему : Відображення відваги, мужності, витримки запорозьких козаків у збірці гуморесок П.П.Ребра “Козацькі жарти”
Рідний край! Дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях безмежні степи, зелені ліси й долини, високі блакитні небеса, голубінь річок безмежних! Хіба є що на світі краще за це миле серцю довкілля, хіба є що на світі дорожче за Вітчизну?

Рідний дім, рідна земля, дорога батьківська хата, ласкава мама, козацька звитяга. Які близькі й знайомі нам ці слова! Вони входять у нашу свідомість разом з колисковою піснею. Адже тут ви народились, зростаєте, мужнієте. Згодом доведеться і за поріг ступити!..

Цими словами Ольга Геннадіївна розпочала урок.
Мета уроку: поглибити знання учнів про часи козаччини, ввести їх у поетичне розмаїття письменників запорізького краю; познайомити із творчістю П.П.Ребра; зацікавити творчістю поета; виробляти навички виразного читання творів; вдосконалювати вміння аналізувати гуморески; поглибити поняття про гумор та гумореску; розвивати пізнавальні інтереси учнів та їхні творчі здібності; виховувати в дітей почуття любові до рідного краю, до героїчних і трагічних сторінок в його історії, формувати активну життєву позицію, високі моральні якості.
На уроці діти розповідали про епоху козаччини, ознайомились з туристичними пам’ятками рідного краю та з біографією П.П.Ребра,читали та аналізували гуморески,заспівали пісню Петра Павловича «Гей,шуми,Великий Луже!» та створювали сторінку козака в інстаграмі.




Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем.
 В.Сухомлинський
В КЗ « Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат” ЗОР ,Курлаповою Т.В. та Аліфановою О.Г. було проведено відкритий урок «Віртуальна подорож до країни казок».
Мета уроку: узагальнити  та систематизувати  набуті знання про казку та її особливості, розкрити загальнолюдський зміст народних та літературних казок народів світу, встановити подібність сюжетів, образів казок у зарубіжній та українській літературах, поглибити знання з теорії літератури.
Шлях до країни казок складався з непростих випробувань – це десять перешкод, які учням необхідно було подолати. Учні розгадували секрети казки, з допомогою чарівної яблуньки пригадали особливості народних та літературних казок, відгадали авторів телеграм від казкових героїв, повернули героям казок загублені речі, а авторам – їх твори, пройшли цитатною доріжкою, подолали місток перешкод на шляху до палацу складних запитань. І винагородою для них  став стрибок уяви та ріка мудрості.
Ольга Г. та Тамара В. наглосили, що урок є доказом того, що казка – це наше дитинство та наша мрія, це дивовижна подорож в країну чудес, це наука про добро, яке знищує зло, це давній і мудрий порадник, казка – це глибокий колодязь мудрості, який неможливо вичерпати, він завжди сповнений розуму і доброти.









ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ



Тиждень Шевченка
В історії назавжди залишаються імена , які з гордістю вимовляє, пам'ятає і шанує людство.
Разом з першими весняними промінцями завітали до нас Шевченківські дні.
Учні восьмого класу під час квесту мали змогу продемонструвати свої знання про життя і творчість Т.Г.Шевченка .


Учні 5-А класу написали зоровий диктант за творами Т.Г.Шевченка

Учні 5-х та 6-А класу взяли участь у Всеукраїнському конкурсі #ТГШ206: "Таємниця генія Шевченка" (На Урок).А переможцями стали : Венгер К.,Кугакова В.,Харланов Д.,Дмитрієв В.,Кострикіна У. та Грищенко М. .
Шевченко- це наша душа, наша мудрість, наша сила. Нехай "Запові" Великого Кобзаря стане заповітом для всіх нас: берегти мову, звичаї, пісні нашого народу й пронести все це через віки. Нехай вогонь його душі запалить у наших серцях іскру  Віри, Надії, Любові до рідної землі свого народу.



Немає коментарів:

Дописати коментар